Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Soul Calibur 5
Author Message
Kekken Offline
broken
********

Posts: 7,066
Joined: Dec 2003
Post: #1
Soul Calibur 5
Ker vem, da mnogi tu nikoli niste zares igrali soul caliburja, najprej malo uvoda:

SOUL CALIBUR JE AWSUM IN IN Z LEVO NOGO PWNA VELEVEČINO MODERNEGA STUFFA.
Je igra epske podobe in ambientacije, likov z osebnostjo, hude muzike in navdihnjene podobe. Sam fajt pa temelji na pametni igri, ki je zelo podprta s frejmi, premikanjem in pozicioniranjem v prostoru glede na nevarnosti okolice (ring out/zidovi) in naš/nasprotnikov doseg. Kolikor se da tu igrati premišljeno (in da se), je od nekdaj SC tudi zelo instinktiven po zaslugi GIjev. Zato je igra od nekdaj nagradila folk, ki igra taktično in v framih gledano pravilno, a hkrati znal sprejeti gutsy odločitev pri robu ringa ali pa twitchnil ravno dovolj hitro, da bo GI-jal ključen napad in začel obračati situacijo v lastno korist.

Čeprav se je pri nas plamen zanetil že z neverjetno enko (lahko bi bila izdana danes z isto grafiko in komot bila najboljša aktualna igra - naj kdo oporeka), ko sem na par ne-pretepaških eventov prešvercal dreamcasta in smo se sklofali Štrumf Brossi, Sneti in jaz ter nato setupali še par fajtov, je prava eksplozija prišla z nadaljevanjem.

Soul Calibur 2 je bil bržkone vrhunec sage in povod, da se je vsa scena s Pretepom sploh začela. Res, noro dober naslov, ki je vase potegnil in združil bande z vseh koncev. Jaz, ke_kit, Jabawack in 1muv kot pionirji z obale, Štrumf in Đuni s Krškega, Ljubljana s Kerberjem, Galkom in Nodijem. To je bila v grobem začetna zasedba in fajti ter "državni" so pokali kot po tekočem traku. Vozili smo se nonstop. Ni bilo prepozne ure in ni bilo prevelike razdalje. Jaba's Lairi so pokali pozno v noč. Kerber's plejsi so bili tako epski in hardcore, da ni res. Trije ogromni katodniki čez slovenijo, 12 ljudi in nato cel dan round robin (vsak proti vsakemu) first to 10 in na koncu videti, kdo zares seka! Čar Soul Caliburja se je samo še širil in kasneje, nekje pred izidom trojke smo primorci dobili Slovenca in nato še Twinturbota, v prestolnici pa je vajeti prevzel SmrK, ulaufal Potoka, anektiral izvoženi primorski legendi Glača in Sigiiija in hype je nadaljeval. No, trojka ni bila več tako čista kot predhodnik in je malo razdelila igralce, hkrati pa so se pojavbljali novi, še kako vredni naslovi.

Guilty Gear, Izzyjeve crazy odprave in nato zmagoviti pohodi v Evropo so zgodovina, hkrati pa smo ponovno odkrili tudi Third Strike, ki je mnogim upravičeno tudi zaradi toplega sprejema pri nas naj igra ever.

To so verjetno bili časi, ko je slovenski community bil ne le na višku aktivnosti, temveč tudi združenosti in enotnosti. Dobro, ne bomo preveč sentimentalni in nostalgični, ampak res, good times in good games.

Ker ima dan samo 24 ur, slovenija pa ne 50 milijonov prebivalcev, se je zaradi novih iger nujno morala zmanjašati izpostavljenost vsake. In ker sta ostali dve aktualni bili obe 2D, hkrati pa SC3 kljub mnogim zaslugam ni dosegel dvojke, temveč nad njo bolj kot ne variral, hkrati pa bil manj spoliran, sta tako prevladala Guilty in 3S. Nenazadnje sta to verjetno dve najboljši 2D igri kdajkoli in na obzorju še danes ne vidim veliko stvari, ki to utegnejo spremeniti.

Tako se je SC umaknil na stran. Ljubljančani so sicer še malo igraliilo je tako, da če si že šel v 3D, je to bilo zaradi Tekkena 5, ki je bil RES dober. Morda najboljši Tekken do zdaj.

Saga je priložnost spet dobila s štirico. Vrnil se je krški nuklearni duo in tu je bil v điru že Champ, a razen mene so se drugi malo polenili in en je plaval levo, en desno, en še vedno v GGXXu, en v 3Sju, en Tekkenu. Pač, folk se je parkiral po svoje in večini je bil SC kvečjemu le še sekundarna igra, kar je pripeljalo do tega, da kljub turnirju ali dvem naslov ni nikoli poletel, čeprav je v resnici bil prav dobra igra. Yoda, Vader in komercialni bullshit mu "piarovsko" niso pomagali, tako da tudi nekih novih navalov ni bilo. Ke_kit je sicer bil spet v akciji, a v glavnem z udobnega naslonjača online. Slovenec se je lotil stirice in dal platz, a se je opustilo preden se je vse ufuralospel level uppuv je imel veliko ppremalo č teorije in nič prakse, Mr.X je bil random Day1 siegfried forever. Na srečo je tu še vedno bil Twinturbo, ki je šele s štirico postal super hype, saj ga je SC povsem odvrnil od Tekkena, dotedaj edine pretepačine.

No, tudi to ni bilo dovolj in ko je nastopil tisti usodni 2K9 in SF4, je itak vse šlo v črno luknjo ter ven prišlo.. tako no, da rečemo, PREDRUGAČENO. Mnogi so videli konec vsega. Za nekatere je bil, za večino vseeno ne. Je pa to bil najbolj oster prehod iger/mentalitet v zgodovini Pretepa.

Epski offline meeti na perfektnih CRTjih so se umaknili površnemu onlineu na laggy LCDjih, skupno pa smo igralci postali neinštruirane masherske opice, edina aktualna igra in način, kako smo se je lotili (online in v lagu vseh sort) pa nas je v to, hočeš nočeš, vzpodbujala. Dobro, bil je hype in scena je pridobila mnogo novih pozitivnih elementov članov. Se je pa Soul Calibur dokončno izgubil.

Vse do danes, ko je Soul Calibur 5 tu.


No, ko smo razčistili osnove, kaj je bilo prej, kura ali jajce in zakaj je SC pri nas in nasploh glede na mnoge igre nekaj posebnega, lahko gremo na konkretno. Ali je Soul Calibur 5 tudi tako dober, kot legendarni enka in dvojka?

Težko je reči. Nemogoče glede na to, da sem do sedaj igral glih malo vs CPUja in practicea. A po občutku gotovo gre v smer enke in dvojke. Več poudarka na premikanju, ki je tudi bolj učinkovito in manj ga zgleda na kilometrskih kombotih. Če bi obdržal GI, bi bil zelo podoben starim/dobrim.

No, ničl ni večno, razen sprememb. in zato je povsem na mestu, da igra vpeljuje nove prijeme. Ali bodo skupno delovali, ali ne, bo za videti. Kar trenutno lahko trdim je, da je skoraj nemogoče napovedati le glede na teorijo.

- Vpeljava "super" metra
Standard roba. Dobimo ga z napadanjem/obrambo/kasiranjem in porabljamo za močnejše izvedbe napadov, za GI-janje in celo superce. Ja, superce v 3D namco igri.

- Soul crush
Razbijanje duše je meni bil daleč najboljši element štirice. Kjer je Tekken bil vedno v čistih frejmih, je SC bil koreografska inačica - bolj kot na surove številke je šel na tempo in momentum. Kar je skupaj z GIji prav klicalo po dobrem guard crush sistemu. Bolj kot mixup, je bilo pomembno napadanje in vzdrževanje napada, bolj kot končati v + frejmih je bilo pomembno napasti, se umakniti in naspasti spet. Res, če bi danes delal ultimativni SC, bi imel crush kot samo osnovo trikotnika "težki udarci / guard crush / GIji". No, štirka je to malo bolj površno vpeljala, hkrati pa je mnoge, ki niso zares razumeli širše dinamike boljev v 3D igrah odvrnil "OMG, a zdaj pa kar fašem fatality ali kaj?!", kjub temu, da je bil koncept s stališča dinamike igre in že obstoječih elemntov super. V petici je ta spet zelo poudarjen. Ob crushu ni direktnih fatalityjev, so pa brejki, ki pomenijo momentalno odprtost nasprotnika + counterhit state, kar je lahko situacijsko fatalno, ni pa avtomatsko fatalno in vpelje tudi nov nivo globine, saj bo treba bolj razmisliti tudi, kdaj koga na kak način brejkamo. Vsekakor je nadaljevanje v Soul Crush mehaniko zame velik plus za petko. Kako bo, bomo pa videli.

- GI
Ta se je skoraj povsem umaknil v ozadje. Sicer je že v trojki in štirici, ki sta bili dosti bolj "tekkenaški" bil preveč rizičen, a tu je res na stranskem tiru. Naredi se ga s povsem novim ukazom (4A+B+K) in porabi meter. Zaenkrat zelo kaže, da bo GIjev odločno manj kot prej.

- Just Guard
Kaj reči? Najbližje, kar pade na pamet, je PARRY S THIRD STRIKEA. Tako po minimalnem risku, kot tudi po mehaniki nagrade (takorekoč izničenje blockstuna) je to grozno radiklana sprememba sistema. Bolj kot superce, EX muvi in vse drugo. Kako se bo obneslo, je zelo za videti. Eni napovedujejo katastrofo, češ da bodo ufurane ninđe vse parryjale in bo tako mnogo likov povsem neigralnih. Morda. A 3S je prav po zaslugi parryjev fantastičen od začetniških krogov, pa vse do bogovskih japanezarjev, ki red parryjajo drugi c.LK v našo smrt.

Tako da ne vem. Sumim, da bosta kaka Asta/Nighty tanko piskala, ko bo folk dovolj pripravljen tempirati guard na počasne sekirčine, a po drugi strani sta oba že po frejmih lastnih najhitrejših napadov tako gnila, da že skorajda nimata zares dobrih proti napadov za prekinitve pritiska nasprotnika, tako da bi Parry znal njim celo bolj koristiti kot hitrim likom, ki lahko v prihodu v rahel plus takoj stisnejo 2A in si oddahnejo.

---

Skratka, JG in izpopolnjen model soul crusha, skupaj s supercami, meter buildingom/managementom ter hitrejšim premikanjem iz Soul Caliburja naredita povsem novo igro, ki pa kljub vsem tehnološkim priveskom moderne dobe po občutku lepo vleče nazaj v stare dobre čase pametnega pozicioniranja.

Nisem tu, da povem, da bo igra fantastično igralna in perfektno balansirana čez dve leti. Kar pa lahko rečem je, da je obetaven in izjemno privlačen mix starega in novega, danes že skoraj pozabljene racionalnega, a hkrati turnirskega "OH OHa", pametne igre, smiselnosti frejmov in fantastične grafike/ambientacije. Zato sem siguren, da bo noro biti del njene evolucije in kdor si jo kupi zdaj, bo in za wild ride vse od samega začetka, kar lahko naredi ogromno razliko. Res, če imate petdesetaka, se vkrcajte zdaj in ne čakajte, da vam nekdo pove, če bo igra super duper ali super taka ali taka. Ogromno ljudi je čakalo samo to in bo igralo samo to, če hočemo ali ne. Morda bodo imeli prav, morda ne. Ampak to zdaj gre na vse: če ste kaj pretepača, si vbodite SC5 zdaj in sami sprobajte igro, ki ima pedigre in potencial, da utegne nadomesti vse vaše druge pretepačine za lep čas. Če niste nikoli zares igrali enega Soul Caliburja, a imate arcade stick, ste si to itak dolžni. Če ste veterani kateregakoli dela poprej... kaj sploh berete. The soul still burns with this one!

Friends don't let friends play online.
(This post was last modified: 02-21-2012 03:37 PM by Kekken.)
02-05-2012 08:39 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Junior Offline
mid tier
****

Posts: 751
Joined: Nov 2005
Post: #2
RE: Soul Calibur 5
Lepo si to napisal vse skupaj. Edino ena napakica je not. Nodi namreč ni v originalu iz Ljubljane, ampak iz Posavja, tako kot Brata Štrublek. Oziroma, bolj natančno, iz Sevnice, tako kot Izzy. Pač, v Ljubljani je študiral, zato je plac "Pri Nodiju" bil v Ljubljani. Saj midva z bratom sva tudi takrat oba v LJ živela.

Uf, ta SC5 me je čisto nahajpal. Štirica mi je bila čisti fail, samo petka pa bistveno bolj obetavna mi deluje. Včeraj zvečer sva z bratom gledala un 8wayrun stream skupaj, pa mi je prav hudo bilo (dokler nisem videl tega, sem pač bil orenk skeptičen, da bo še večji krep kot štirica, samo zdaj sem pa čisto bogi, prav zgleda stuff, da so šli nazaj na epskost dvojke, brez tone nepotrebnega fensi krepa).

Samo, kaki fail. Brat je že v četrtek zvečer menda na Igabibi naročil, pa je že v soboto bil totalni WTF, kaj še ni prišlo. Pa zdaj je ura že 10.00, pa poštarja od nikoder, krneki. Mislim, ponavadi Poštar Pepi pride ob kakih osmih, najpozneje devetih (če ima kaj za prinest). Eh, pa saj niso vremenske razmere pri nas tako sick, da bi to imelo kaj vpliva...

Jaz hočem SC5 zdaj met!!!
02-06-2012 11:13 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
drobizhek Offline
high tier
*****

Posts: 2,279
Joined: Jun 2007
Post: #3
RE: Soul Calibur 5
Js sm učer probu naročit preko shopto.net in mi zahteva nek security master code al neki kar pojma nimam kaj naj bi blo.

Pol sem mal pogledu okol in mantis prodaja samo za 7€ več kokr če si naročim tko da bom dons odkolesaru do tja pa bom mel že dons.

Axelmusic je pa iz nekega razloga ful dražji zadnje čase. Ponavad me je pršlo 43€ z dostavo za nov špil zdj je pa kr 53 or so.

1. Pick Akuma
2. Spam HK tatsu
02-06-2012 11:27 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Cpatko Offline
mid-high tier
*****

Posts: 1,594
Joined: Jun 2009
Post: #4
RE: Soul Calibur 5
SC2 je bila v bistvu moja druga pretepacina (pred njo sem poznal samo ST) in prva, ki sem jo igral resno.
Pac, resno za tiste case, ko smo igrali na obcutek, ne imeli blage o frejmih in hitboxih ali gledali kakih filmckov. Smo pa igrali in uzivali. A lot.

To je bilo na Gamecubu.

Na svoj prvi KISD sem šel v veliki meri zato, ker se je igral SC4. Sicer nisem stirke v zivljenju niti videl, kakor tudi ne trojke, ampak sem se pogumno prijavil, izbral svojo Talim in...dobil Kekkena z Nightmarom, ki se je (oh kako živi spomini) samo smejal tam na drugi strani postaje.

Kasneje sem si downloadal stirko in malo brskal, ampak me vse skupaj ni niti najmanj vleklo.

Vceraj smo pri Dirtyu igrali petko in se vsi strinjali, da igra ni slaba. Verjamem, da je boljsa kot 3 in 4. In da ni tako dobra kot 2. Ampak ji bomo dali tudi mi priloznost.

No skill, no flow.
---Kilav Grunt
02-06-2012 12:52 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Fapko Offline
Administrator
*******

Posts: 1,583
Joined: Aug 2005
Post: #5
RE: Soul Calibur 5
Jaz sem resno razmišljal, da bi tokrat pa vendarle ugriznil v metek in nabavil. Sem gledal Shopto cene in od Igabibe, pa ni glih neke blazne razlike, da bi se tokrat splačalo importat.

Request: naj mi nekdo zrihta default button config za sticke plz.

Pa tisti, ki ste že igrali... kak je kaj online? Ker od tega je praktično odvisno moje udejstvovanje v igrah, tako da brez evfemizmov prosim. Aka. lahko je še tako dober špil, samo če nima dober online, je za moje razmere povsem nesmiselno ga nabavljat, sploh za neke take denarje.
02-06-2012 02:10 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
drobizhek Offline
high tier
*****

Posts: 2,279
Joined: Jun 2007
Post: #6
RE: Soul Calibur 5
Grem pogledat v Mullerja SC5 k sm biu lih tm. Turns out da je cena tm 55€ namest oderuških 70€ ker imajo neko akcijo.

Kolega zrihta 10% popusta ker dela tm. Končna cena: 49,50€. Success. Shopto je 55 mislm da.

Like a boss indeed.

1. Pick Akuma
2. Spam HK tatsu
02-06-2012 03:48 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Kekken Offline
broken
********

Posts: 7,066
Joined: Dec 2003
Post: #7
RE: Soul Calibur 5
A B K
G

Glede onlinea, je baje v SC5 zelo dober. Vsaj, kolikor slisim okoli, saj ga vsi hvalijo.
Ostaja le problem 3d igre in onlinea, saj so te z netom skregane bolj kot 2d naslovi. Slednji imajo vec robe, na katere se itak tudi offline ne more reagirati (udarci od i3 dalje). Tu je najhitrejsi muv tam, i12 in v povprecju je stuff okoli 16+, kar pomeni, da igra na mnoge pocasne, a mocne stvari (recimo vsi 20+ frame sweepi ala 1A) od nas bolj procakuje, da na neke stvari pa ipak zmoremo reagirati. Kar pa v glavnem odpade online. Ampak ok, saj si Tekkenas in ce si bil pripravlien tisto igrati online, potem tudi SC ne bo ovira, kar se sistema vs laga tice.

dzuni: ves da vem, s kje je Nodi. Je pa bil njegov plac dolgo kralj organizirane igre v LJ, zato pa LJ. icon_razzy
Sicer pa no, vse to je bolk povrsno napisano (se Crazy Kebab Plejsa ni) in point je bolj bil ta, da je bil SC temeljna igra communityja in da je ogromno nastalo prav okoli nje. Just in case, ker nedavno sta se 1muv in Misfit v enem threadu bodla, da pred SF4 pri nas ni bilo malo/nic, pa ze ker je tu SC, da dam malo stvari v perspektivo. icon_wink

Friends don't let friends play online.
(This post was last modified: 02-06-2012 04:01 PM by Kekken.)
02-06-2012 03:49 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Kekken Offline
broken
********

Posts: 7,066
Joined: Dec 2003
Post: #8
RE: Soul Calibur 5
Also, mi pravijo interni viri blizu Koštabone, da Davor maina Algola in da se bo v Celju žrlo tigersho.. ehm, tigerbubble. icon_evil

[Image: sc5-algol.jpg]

Friends don't let friends play online.
(This post was last modified: 02-06-2012 05:51 PM by Kekken.)
02-06-2012 05:48 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
drobizhek Offline
high tier
*****

Posts: 2,279
Joined: Jun 2007
Post: #9
RE: Soul Calibur 5
MA DEJ PIZDA JM MATERNA GNILA UPAM DA CRKNEJO V MUKAH.

Komu se da odklepat kurčeve chare

1. Pick Akuma
2. Spam HK tatsu
02-06-2012 07:23 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Kekken Offline
broken
********

Posts: 7,066
Joined: Dec 2003
Post: #10
RE: Soul Calibur 5
Ma ni hudo. Gres enkrat story mode (20 izi fajtov, samo nekaj mashas) in dobis vsevrazen Kilika (Mimic) in Algola (Bog). Za tadva pa enkrat koncas tisti nek legends mode, ki se ti odpre na vrhu, ko prvic koncas zgodbo. Dobra novica? Letends mode je EPSKO ZAFUKAN, ker racunalnik igra DOBRO! Ja, tu pa tam malce pogulfa, ampak rushdowna, dela oki in kombote kot clovek. Celo tako human je, da kljub temu, da je nabildan ko svinja, se vseeno ne resuje vsem throwom (pac inputa en escape, potem pa se resi, al pa ne). Ce mene vprasate, je ta nacin boljsi od onlinea. icon_lol

Tako da ja, pac, tuznih 20 story fajtov, ampak ta legends nacin je RES dober in bi ga morale imeti vse igre. icon_bowdown

Friends don't let friends play online.
02-06-2012 08:02 PM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
  Soul Calibur 5 video thread Kekken 22 11,088 05-20-2012 09:22 PM
Last Post: Kekken
  Soul Calibur 5 - turnirska pravila Kekken 0 1,669 02-15-2012 05:26 PM
Last Post: Kekken

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)

Contact Us | Pretep main | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication